piątek, 24 sierpnia 2012

Prosty chleb na zakwasie

Wreszcie uzupełniłam zapasy mąki i mogę znowu piec chleby. Mąkę kupuję na targu - z wora. Ciężko porównać ją ze zwykła mąką sklepową, bo porównania jak dla mnie nie ma :) Nawet zakwas inaczej rośnie na mące z targu. Przekonałam się też ze mąka pszenna  Szadkowską jest najlepsza na rynku, choć nigdzie nie jest reklamowana, a może właśnie dlatego...

Wracając do chleba - tym razem użyłam przepisu na prosty chleb pszenny oczywiście standardowo zmieniając go o tyle, że pomieszałam różne mąki (pszenną i żytnią).

Eksperymentuję również  z różnymi opcjami wysypywania formy, wiem już ze super jest mąka razowa, tym razem natomiast wysypałam natłuszczoną blachę kaszką manną. Efekt ciekawy, zwłaszcza wizualnie na skórce chleba. Jedno jest pewne - nigdy nie będę już używać bułki tartej, nawet przy pieczeniu słodkich ciast.




2 komentarze:

  1. Najlepszym sposobem jest wysmarowanie blaszki olejem słonecznikowym i dokładne wysypanie otrębami żytnimi. Spróbuj następnym razem :)

    OdpowiedzUsuń