czwartek, 20 września 2012

Jogurtowe ciasto z gruszkami


Tym razem wpadło mi w oko ciasto z gruszkami na jogurcie z bloga apparecchiamo.

Kilka rzeczy zmieniłam: dałam więcej gruszek i wymieszałam je z ciastem zamiast położyć je na wierzchu. Upiekłam ciasto w tortownicy (dużej). Zamiast stopionego masła użyłam oleju. Ciasto przed pieczeniem posypałam garścią płatków migdałowych.

Poniższy przepis zawiera moje modyfikacje.

Składniki:
3 szklanki mąki
3 duże gruszki
3 jajka
1/2 szklanki oleju
3/4 szklanki cukru
300 g gęstego jogurtu naturalnego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
sok z połowy cytryny
2-3 łyżki rumu
50 g gorzkiej czekolady

Gruszki obrać, wydrążyć gniazda, pokroić. Jajka utrzeć z cukrem. Dodać jogurt, sok z cytryny i rum, dobrze wymieszać. Dodać mąkę i proszek do pieczenia, zmiksować, dodać olej i ponownie zmiksować, aż masa będzie gładka i puszysta (jeśli wydaje się za gęsta, dodać więcej jogurtu). Dołożyć gruszki, wymieszać. Formę do pieczenia  natłuścić, oprószyć mąką. Wlać masę, wyrównać. Nagrzać piekarnik. Piec w temperaturze 180°C przez około 45 min. Studzić w uchylonym piekarniku.

Do rondelka włożyć połamaną czekoladę, dodać jedną łyżkę jogurtu, rozpuścić w kąpieli wodnej lub bezpośrednio na malutkim ogniu. Płynną czekoladą polać ciasto.




3 komentarze: