sobota, 29 września 2012

Briami - czyli cukinia i ziemniaki z pieca


3 samotne cukinie kłuły mnie w oczy od paru dni. Stwierdziłam, że muszę się nad nimi zlitować. Poszperałam w necie czego jeszcze z tego zacnego warzywa nie próbowałam i wpadło mi w oczy briami.

U mnie:
3 małe cukinie, pokrojone w dość cienkie plastry
ok. 10 ziemniaków (objętościowo tyle co cukini), również pokrojone w cienkie plastry
kilka łyżek oleju
sól, pieprz, zioła
feta

Piekarnik rozgrzałam do 220 stopni. Do brytfanki wrzuciłam wszystkie składniki oprócz fety i wymieszałam. Podczas pieczenia nie należy potrawy za często mieszać, żeby nie utworzyła się breja.
Po godzinie na wierzch pokruszyłam fetę. Zapiekłam jeszcze ok 15 minut.


Pieczona cukinia ma słodki smak miodu, rozpływa się w ustach, natomiast ziemniaki nabrały aromatu jak z ogniska, zrobiły się chrupkie. Całość dopełnia słona przypieczona feta. Niebo w gębie po prostu.
:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz