czwartek, 15 listopada 2012

Pszenny chleb drożdżowy z ziemniakami


Jest w Krakowie pewna piekarnia, którą zawsze odwiedzam, ze względu na chleb z ziemniakami. Niestety Kraków jest daleko, a chleba by się pojadło... :) Znalazłam więc przepis i spróbowałam, udało się dokładnie tak jak powinno. Chleb z ziemniakami ma tą wilgotność, której nie da się uzyskać innymi drogami. Dodatkowo pięknie wygląda z zewnątrz, dzięki sieci pęknięć. Zachowuje świeżość kilka dni (ale rzadko kiedy tylu doczeka). Co będę zachwalać, trzeba spróbować i się uzależnić tak jak ja! Polecam!



 4 średnie ziemniaki, ugotowane w mundurkach
 600 g pszennej mąki chlebowej
 330 ml wody
 1.5 łyżeczki soli
 1,5 łyżeczki cukru
 1 saszetka suszonych drożdży
 3 łyżki oleju


Ziemniaki dokładnie rozdrabniamy (można po prostu widelcem). Mieszamy wszystkie składniki i dokładnie wyrabiamy. Ciasto powinno być gładkie i sprężyste. 
Zostawiamy na około godzinę do wyrośnięcia. Przekładamy ciasto do natłuszczonej foremki lub kształtujemy z niego bochenek. Obsypujemy dość obficie mąką. Zostawiamy na kolejną godzinę żeby podrosło.
W tym czasie nagrzewamy piekarnik do 240 stopni. Gdy piekarnik jest już porządnie nagrzany wkładamy do niego chleb oraz naczynie z wodą (w celu uzyskania pary wodnej). Po mniej więcej 10 minutach zmniejszamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy jeszcze przez około 25 minut. Po upieczeniu chleb wyjmujemy z formy i studzimy na kratce.




3 komentarze:

  1. Z przyjemnością nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Zapraszam do zabawy. Szczegóły znajdziesz tutaj http://www.pin-upcake.blogspot.com/2012/11/liebster-blog-award.html
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Baardzo dziękuję, za to wyróżnienie. Oczywiście wezmę udział, mam nadzieję, że mam kilka dni na ogarnięcie pytań i wytypowanie 11 kolejnych blogów.

      Jeszcze raz dziękuję :)

      Usuń
    2. Zabawa jest absolutnie dobrowolna i nie ma żadnych ograniczeń czasowych :) przynajmniej ja nic o takich nie słyszałam :D

      Usuń